Inspraak, communicatie en transparantie in Villa Ter Molen

Om de bewoners en families nog meer te betrekken, organiseerde WZH Villa Ter Molen een 'gebruikersraad'.

06/06/2023

In een woon- en zorghuis krijg je de kans om mensen te verbinden door open te communiceren. En dat in twee richtingen: enerzijds de bewoners en hun families goed informeren, en anderzijds (en vooral) goed luisteren naar hun bekommernissen.

Om de bewoners en families nog meer te betrekken, organiseerde Woon- en zorghuis Villa Ter Molen op 31 mei 2023 een 'gebruikersraad'. Daarbij nodigden ze bewoners en hun families uit om mee na te denken over hoe ze zich in Villa Ter Molen organiseren. Ze vroegen én kregen hun mening over de zorg, het multidisciplinair overleg (MDO), het BelRai-systeem, totaalzorg, animatie, de keuken, de poets, de technische dienstverlening en de brasserie.

Inspraak, communicatie en transparantie zijn voor ons geen loze woorden. De directie van Villa Ter Molen gaat nu aan de slag met de feedback, tips en en opmerkingen die ze kregen. Zo willen ze de zorg nog meer verbeteren voor de bewoners.

We willen graag alle deelnemers bedanken voor het verbindende overleg. Zo worden we samen sterker en beter.